Som kund hos Ekokonsulterna får du tillgång till marknadens vassaste tjänstepension och trygghetsförsäkringar

Lägre avgifter och bättre villkor, dessutom med kostnadsfri rådgivning!

Om samarbetet

Som företagare kanske du upplever att pensioner är komplicerat och svårt? Så vill vi inte att det ska vara.

Nu finns en tjänstepension för dig och dina anställda som är enkel, digital och har en prissättning som tidigare bara varit tillgänglig för stora företag och organisationer.

Ekokonsulterna kan i samarbete med Pensure erbjuda marknadens första helt digitala tjänstepension med en unik prislapp. Dessutom får du som är kund hos Ekokonsulterna 0% i kapitalavgift och rabatt på underliggande fonder vilket gör stor skillnad på dina pensionspengar.

  • ✓ Spara värdefull tid & pengar

  • ✓ Slipp alla dyra avgifter

  • ✓ Hantera med lätthet

Kostnadsfri rådgivning till dig som egenföretagare eller arbetsgivare

Många företagare känner att de går miste om fördelaktiga alternativ när man inte är tillräckligt insatt i tjänstepensioner. Vi har dock märkt att allt fler vill sätta sig in i systemet och därför erbjuder vi nu dig en snabbare väg till djupare förståelse. 

Därför kan du som kund hos Ekokonsulterna nu boka en kostnadsfri rådgivning, vare sig ni vill se över er nuvarande lösning eller vill titta på en ny lösning för tjänstepensioner och försäkringar för dig och era anställda.

Innehåll i förmånspaketet för kunder hos Ekokonsulterna

Inga fasta avgifter på pensionsförvaltningen

Personlig och digital rådgivning ingår

Automatiserad och enkel administration

Förmånliga försäkringar för era anställda

Gör som hundratals företag – byt till Pensure

  • Fredrik Cederborg, TechFactory

    “Fördelarna är många men det som vägde tyngst för oss var enkelheten, smidigheten och överblicken deras digitala plattform ger oss!”

  • Pernilla Fornbäck, Bokio

    “Pensure är sjukt smidigt och lättöverskådligt. Det är enkelt att administrera personal och plattformen är lika snygg som den är intuitiv!”

  • Pelle Nyman, NN Invest

    “Jag fann att Pensure hade en enkel och intuitiv digital lösning, samt få kostnader som belastar min framtida pension!”

Ta hjälp av en digital assistent, för din sinnesfrid

Att administrera pensioner är inte sällan förenat med krångel, när det i själva verket borde vara enkelt och tidseffektivt. Därför har Pensure utvecklat Pensionsassistenten – en digital medarbetare som underlättar ditt liv!

Med hjälp av Pensionsassistenen undviks dubbelarbete och retroaktiva ändringar helt och hållet. Administrering av löner och anställningar har alltså aldrig tidigare varit enklare.

Pensures Pensionsassistent gör allt detta åt dig så att ditt HR-arbete är problemfritt och dina kunders anställda får sinnesro när det kommer till sina pensioner. Allt sker digitalt med hjälp av en API-anslutning till ditt löneprogram Fortnox.

Integrerad med Fortnox

Vår egenutvecklade Pensionsassistent kan göra ditt liv enklare genom att hantera all pensionsadministration åt dig, vilket frigör värdefull tid som du kan lägga på annat.

Den bästa delen? Du behöver inte ens ändra något i dina befintliga system. Att integrera med Pensure är lika snabbt, smidigt & enkelt som det är att använda.

Vi bygger trygga kopplingar mellan personaladministration och pension.

Detta unika koncept är även integrerat i personalsystemen som Fortnox Lön där viktiga händelser såsom löneändringar och påbörjad eller avslutad anställning upptäcks per automatik.

*Läs mer om vår integration med Fortnox här!

Pensure är lika tryggt som banken – fast bättre

✓ Över 100 års erfarenhet av pensioner och försäkringar
✓ Tillstånd från Finansinspektionen
✓ Pensure är medlem i SFM samt InsureSec
✓ Ditt sparande placeras i hållbara fonder hos SPP