Om du inte är nöjd?

Om du som kund är missnöjd med någon av våra tjänster bör du i första hand kontakta vår kundtjänst för att reda ut situationen. Är du fortfarande missnöjd kan du göra en skriftlig klagomålsanmälan.

I klagomålsanmälan bör du utförligt beskriva vad som hänt och bifoga underlag för att vår återkoppling och bedömning ska bli bra. Vår återkoppling ska ske skyndsamt och bedöms ärendet ta mer än tio arbetsdagar att besvara ska du hållas underrättad om handläggningen och skäl till dröjsmålet. Klagomålsanmälan skickas brevledes till Pensure.

Om du inte är nöjd med vårt beslut har du möjlighet att få kostnadsfri rådgivning av Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, se www.konsumenternas.se. Du kan även vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Om du inte vinner framgång med ditt ärende hos funktionen Klagomålsansvarig hos Pensure har du möjlighet att föra ärendet vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se www.arn.se för information om Allmänna Reklamationsnämnden, eller till allmän domstol.